ROBATİK KODLAMA:
Robotik, makine mühendisliği beraberinde uçak mühendisliği ve uzay mühendisliği, elektronik mühendisliği, bilgisayar mühendisliği, mekatronik mühendisliği ve kontrol mühendisliği dallarının ortak çalışma alanıdır. Bu ders kapsamında bir yazılım aracılığıyla yönetilen ve yararlı bir amaç için iş ve değer üreten basit makinelerin yönetilebilmesi için gereken yazılım ve elektronik parçalar anlatılmaktadır.
3D PROGRAMLAMA EĞİTİMİ:
Bu ders kapsamında bilgisayar ve mobil cihazlar (telefon,tablet vs.) üzerinde oynanabilen 2 boyutlu ve 3 boyutlu oyunların hazırlanması anlatılacaktır. Oyun programlamanın temelleri gösterilecek ve matematiksel altyapılarından bahsedilecektir. Ders sonunda öğrenciler kendi oyunlarını hazırlayabileceklerdir. Hazırlanan oyunlar hem bilgisayarda hem de mobil cihazlarda kullanılabilecektir. Unity3D oyun motoru kullanılacaktır.
YENİ NESİL YAZILIM:
Bu ders kapsamında, tasarım fikirlerinin estetik çizgisinde, bir amaç için belli ilkeler tarafından yönlendirildiği, düzenlendiği ve bunların uygulamaya (tasarımın yazılıma) dönüşmesi işlemi anlatılmaktadır. Tasarım ve yazılımın ana hatları olan Düzen, Renk, Grafikler, İçerik, Mobil ve Tablet Uyumlu Tasarım, Navigasyon, Multimedya, İnteraktif konuları işlenmektedir.